INTRODUCCIÓ


Període: 3r trimestre.
Durada: de 10:00 a 11:30 i de 14:00h a 15:30h
Horari: Matí i tarda. 
Espai: Pati de l’escola 

Què necessiten les plantes per viure?

Per aquesta activitat necessitarem la collita de fulles i plantes que es va fer en la sortida a Collserola

Es proporcionaran diverses safates per classificar la varietat de fulles i plantes segons les seves propietats. Els infants s’han d’adonar que n’hi ha fulles de color marró i seques que es trenquen fàcilment, i d’altres que són més verdes i més toves. També han d’apreciar que n’hi ha plantes i fulles rodones, allargades, etc. Com també han d’olorar i veure que n’hi ha plantes inolores i d’altres que sí tenen olor.

Davant d’aquesta classificació s’intentarà que els infants reflexionin i facin una pluja d’idees sobre què necessiten les plantes per viure. Per fer-los reflexionar, es preguntarà que n’hi havia al bosc que fa que les plantes visquin.

Sol, aigua, terra i aire, són els principals factors que s’han de tenir en compte. Així doncs començarem el nostre projecte amb un gran mural fet amb totes les planes i fulles que hem recollit i amb els quatre “ingredients” dibuixats principals que necessita una planta per viure. 



Comentarios