ESTRUCTURACIÓ
Període: 3r
trimestre.
Durada: de
10:00 a 11:30 i de 14:00h a 15:30h
Horari: Matí i
tarda.
Espai: Pati de
l’escola
Part 1: Comprovem-ho!
(Pas prèvi a estructurar el coneixement)
S’explicarà als infants que en uns dies ens portaran plantes aromàtiques/remeieres per plantar-les nosaltres mateixos. Però abans de fer-ho hem de tenir clar què necessiten i què hem de fer nosaltres per cuidar d’elles.
S’explicarà als infants que en uns dies ens portaran plantes aromàtiques/remeieres per plantar-les nosaltres mateixos. Però abans de fer-ho hem de tenir clar què necessiten i què hem de fer nosaltres per cuidar d’elles.
Així doncs, els infants podran fer un
experiment[1]
molt conegut per comprovar si realment les plantes necessiten terra, aigual i
sol. Plantarem 3 mongetes; dos amb cotó i un altre amb sorra i cotó. Una
de les mongetes amb cotó la taparem amb un tap, i juntament amb la mongeta amb
sorra les posarem al pati de l’escola on toqui el sol i les humitejarem d’aigua
cada dia. L’altra mongeta amb cotó la posarem a un racó de la classe on no dóna
el sol, però si li posarem aigua.
Amb aquest experiment els infants
poden veure què necessiten les plantes a partir d’un cas real; les plantes a les
quals li falta un dels quatre ingredients no germina, pot créixer però ràpidament
morirà. Podran concloure que necessiten llum, aire, aigua i terra sempre. Amb
això els infants podran prendre consciència que les plantes necessiten també
necessiten certes coses per viure, com nosaltres. Així doncs estaran preparats
per tenir les seves plantes remeieres a l’escola.
Part 2: Com ho fem?
Estructuració:
Un cop els infants saben què necessiten les plantes i han pres consciència de la importància té cuidar-les, han de conèixer com és el procès per poder trasplantar les plantes remeieres al nostre hort i mantenir-les sanes durant molt de temps. Però això ho aconseguiran a través de la deducció i de la reflexió. Per aquest motiu, el/la docent no els hi proporcionarà la informació directament.
Un cop els infants saben què necessiten les plantes i han pres consciència de la importància té cuidar-les, han de conèixer com és el procès per poder trasplantar les plantes remeieres al nostre hort i mantenir-les sanes durant molt de temps. Però això ho aconseguiran a través de la deducció i de la reflexió. Per aquest motiu, el/la docent no els hi proporcionarà la informació directament.
Es faran 5 equips de 5 infants,
cada grup tindrà 8 fotografies corresponents als passos que han de seguir per
trasplantar les nostres futures plantes remeieres. La tasca consistirà en
ordenar-les.
1.
Buscar un espai que doni la llum de sol.
2.
Netejar la zona i treure herbes mortes.
3.
Estendre la sorra.
4.
Fer un forat.
5.
Agafar la planta del test per les arrels i posar-la al forat.
6.
Cobrir la zona del forat amb sorra.
7.
Posar els noms a cada planta.
8.
Regar-les.
Un cop tots els grups hagin ordenat
les fotografies, ho posarem en comú i ja estaran llestos per crear el nostre
racó de plantes aromàtiques.
[1] S’entén que la proposta didàctica
no es realitzarà en una setmana. S'allargarà
quant sigui necessari per veure els resultats.

Comentarios
Publicar un comentario